Jul 2, 2010

Assalamualikum...

HEY!
Esok saya dah balik ke UiTM Segamat yang indah lagi harmoni.
Bermulalah kehidupan saya sebagai seorang siswi dip. pengurusan perniagaan sem ke-3
tidak lagi menjadi seorang penganggur dan surirumah tangga sepenuh masa yang saya sandang selama lebih kurang 2bulan. huhhhh...

kehidupan hampir 2bulan menjadi surirumah tangga yang bermula dari jam 6.00pagi. kene suapkan nenek makan, then tidurkan nenek balik (secara tak langsung saya pun tidur sekali), basuh baju, sidai baju, lipat baju. sapu satu rumah, mop lantai, masak nasi, masak lauk pauk, masak air. kemas rumah... comot sungguh saya. hahahaa... tapi tulah time kite ada masa, bantulah apa yang patut. Nanti dah balik U, tengok la rumah ku pasti menjadi seperti bot karam. yelah, sume orang bekerja tak ingat dunia.
OK, bye2 jawatanku...

Bermula hari esok maka... diriku akan disebokkan dengan aktiviti lain...
Gi class yang tiap hari ade pkul 8.00 sampai pkul 4.00 petang. Dengan assigment yang bisa membuatkan mataku semakin rabun, otakku semakin tajam. semoga mendapat lecture yang tak aneh- aneh. ku mengharapkan dapat berlajar dengan tekun dan score markah yang tebaik dalam setiap quiz, test dan exam. uuhhh... tak sabar jumpe budak kelas ngan kawan- kawan lain. Aien, Khaira, Ayu, Wanie, Kay, ghazree ngan lain- lain. ku rindooo kamoooo!

uuiihh...rabu ni ade KO lar~. kene pakai full-U. bermulah kiri, kanan, kiri. haha..
baru je basuh boot tadi pagi, kiwi belum lagi. Kene la bangun awal pagi bila tiba hari RABU, ade rocall. dah la sem ni part1 ramai le sangat. macammane la saya nak mengawal mereka. yang banyak mulut, banyak ragam. dengan meeting yang hampir setiap malam ada, lagi- lagi diawal sem ni. Dengan program lagi... untuk sem ni saya telah dilantik menjadi Ketua Program untuk Anual Grand Meeting (AGM) BPC. jadi, kenalah buat persiapan awal bagi mengelakkan kelam kabut. INDUKSI lagi, apelah yang bakai kami terima untuk sem ni.seraaamm nye!. Apa- apapun, saya sangat gembira dapat bilik dan roomate yang sama. rindooo sama bay, fara, zura, bella, nini, diba, k.liea, k.eliz, mus, payak, cincai, dan komander- komander lain. semoga sem ni saya lebih kuat dan tabah menghadapi segala cabaran. aja! aja! fighting!

"saya suka suka suka dengan kehidupan saya ini"

No comments:

Post a Comment