May 1, 2011

Budi Bahasa Budaya Kita

Assalamualaikum...

hai hai blogger. BAHASA JIWA BANGSA =.=*

heeee apekah, dah lama tak post tiba tiba post Bahasa Jiwa Bangsa. *peace !
petang tadi tengah layan perasaan baca novel tiba tiba kedengaran lagu fullhouse. ringtone hp der~
Lalu bermulalah perbicaraan dua insan:

dia: halo halo, botak ade?
aku: botak ?? sape tuh? salah number salah number
dia: Oooo yeke ? ni sape ??
aku: eh, kau nak cakap dengan botak kan, dah salah number buat apa nak tau aku sape
dia: hmmm ni la orang melayu. bla bla blaaaaaaaaa
aku: bengang! benganggg !! Assalamualaikum... *bagi menamatkan perbicaraan
whualaweii, rupenye dia dah letak ganggang tel dulu...

so so sowhat do you think ?
huhiuu... malu malu, macam nak sorok muka kat dalam Gua Tempurung. haha
yes, memang aku yang salah, terkedu aku. hehe
aku tak sewajarnya cakap macamtu dekat that guy. what's wrong cakap baik baik. susah sangat ke?
dia bukannya minta nyawa kau pun kan. apelaaa nur shah ni, kerek sungguh ! *huhu

just imagine.....
one day your future in law call, and..... cakap be gi tu ---> what will happen ??
Laluu... your future tu pun ber kata, "how dare u speak like that to me, how rude u are. all is cancel, cancel !!!
whuaaaaa menangis tak berlagu.
so please change your attitude, nur shah.
yes i do. hehe

bahasa jiwa bangsa.
cakap baik baik yer, be nice to everyone. tak susah kan kan...

2 comments: